Nerovnosti v terciárním vzdělávání

1.3.2022

V naší vzdělávací kariéře nestojíme všichni na stejné startovací čáře. Problematické podmínky pro úspěch ve vyšších vzdělávacích stupních má velká část romské populace. Pokud Vám systém neumožní, abyste dohnali ostatní a vystoupili ze své „krabice ven“, pak je velké riziko, že budete zastávat následně i ve svém pracovním uplatnění, můžete být iekonomickou zátěží společnosti. na tomto místě se tedy ptáme: jsou vysoké školy připravené na studující, kteří byli znevýhodněni už při povinné školní docházce? Je úspěch při přijímacím řízení na VŠ nedostižná meta z důvodu kulturních bariér? jaká je společenská relevance univerzit? Setkání se zúčastní sociální pracovníci organizací pracující s lidmi zesociálně znevýhodňujícího prostředí, romští rodiče a zástupci akademické obce.